onze werkwijze

Het organiseren van het muzikaal gedeelte van een (trouw)feest is steeds wat maatwerk. Mensen verschillen immers! Smaak en goesting eveneens… 

Voorafgaand aan de boeking komt het erop neer dat we meestal wat vragen stellen. Waar gaat het feest door? Wanneer en hoe laat verwacht u dat uw dj aanwezig is? Hoeveel genodigden komen er naar het feest? Wat verwacht u in eerste instantie op muzikaal vlak? Is er een discobar in de zaal voor handen? Etc.

We verkiezen zeker om elkaar eens op te bellen in plaats van alles koud en kil via e-mail af te handelen. Persoonlijk contact vinden we dan ook zeer belangrijk, het praat tevens vlotter en makkelijker. 

Op basis hiervan kijken we eerst of we nog vrij zijn voor de gewenste datum. Indien dat het geval is maken we een prijsofferte op,  gekoppeld aan een welbepaalde bedenktijd. Hierna staat het jullie vrij om ons al of niet te boeken. Vraag tevens zeker verdere info indien jullie nog met vragen zitten.

Indien er beslist wordt om tot boeking over te gaan, dan vragen we om dit schriftelijk te bevestigen. Meestal vragen we jullie ook om een klein bedrag als voorschot over te maken op onze rekening.

Eens alles vastligt:

Vragen we jullie om een lijst van een 30 tot 50-tal nummers van vroeger tot nu op te stellen, dewelke in eerste instantie een impressie geven van jullie muzikale voorkeur, en indien gewenst ook van jullie gasten (ouders, vrienden, familie).

Nadien spreken we eens af. Dit kan in de feestzaal zelf, bij u thuis of op een andere locatie zijn. We bespreken dan eens  het verloop van de avond en geven jullie tips en advies indien gewenst.

  • Officiële entree voor het bruidspaar, ouders, getuigen?
  • Muziek bij aankondinging gerechten?
  • Achtergrondmuziek?
  • Moeten we rekening houden met speeches?
  • Een opwarmertje voor het dessert om de sfeer nog wat aan te wakkeren?
  • Openingsdans met of zonder vermenigvuldigen?
  • Hoe lang mogen de openingsdansen duren?
  • Zijn er typische dansen gewenst (wals, quickstep, cha cha cha, tango, etc.)?
  • Wat wil je vooral niet dat er gedraaid wordt?
  • Etc.

We bespreken de aangelegde lijst met nummers waarna we via onze playlists nog eens een aantal artiestennamen en nummers overlopen om die smaak nog iets beter te leren kennen en om jullie een indruk te geven van welke nummers wij gebruiken om het feest gaande te houden.

We spreken tot slot af wanneer we het materiaal zullen opstellen, hoe laat we aanwezig zullen zijn en hoe laat we effectief starten met draaien.

De avond zelf:

Beginnen we er steevast op het afgesproken tijdstip aan. Verzoeknummers blijven uiteraard steeds mogelijk voor u en uw genodigden.

  • Trouw Tim en Nele 1

  • Trouw Tim en Nele 2

  • sfeerbeeld opstelling

  • Foto 28-02-15 19 49 01